Home

Updated: 2024-01-25

Sawadee kha, Sawadee khrap

Dinsdag 14 november 2023 en woensdag 15 november 2023

Home - Reizen - Thailand 2023, november, december - Dinsdag 14 november 2023 en woensdag 15 november 2023

Wachten op het vliegveld.

Wachten bij het vliegtuig.

Vandaag vertrekken we naar Thailand.
We vliegen om half tien en we zijn morgen ongeveer half drie lokale tijd in Bangkok. Het vervoer naar Schiphol zal tussen drie en half vier komen zodat we rond vijf uur op Schiphol zijn. We hebben dan alle tijd.

's-Ochtends wandelen we eerst nog even in het Mheenpark en daarna gaan we inpakken. We mogen in totaal 4 koffers van ieder 23 kg en twee stuks handbagage van 7 kilo meenemen. Alles wat we mee willen nemen past net niet in drie koffers, die worden dan alledrie zwaarder dan 23 kg, dus nemen we een vierde, kleine koffer mee.
Vlak voordat het vervoer er is zijn we klaar met inpakken. En om kwart voor vier rijden we weg. Het weer is eerst nog goed maar naarmate we dichter bij Schiphol komen gaat het regenen, steeds harder regenen. Om kwart over vijf zijn we op Schiphol. We eten en drinken wat op Schiphol Plaza, dat is wel erg duur.

Om kwart over zes gaan we onze ruimbagage inleveren, inchecken hebben we al online gedaan. De balie van EVA Air gaat om 18:20 open en er staat al een lange rij, we sluiten aan. Het gaat snel, om zeven uur zijn onze bagage kwijt, en lopen we naar de kontrole.
Zoals meestal geeft een ketting van Tom enig oponthoud, en we hebben ook een tube met zalf in de handbagage, en die wordt goed bekeken.
De paspoort kontrole gaat sneller en dan gaan we naar de gate. Onderweg drinken we nog even wat.
Bij de gate kunnen we vrijwel meteen aan boord gaan. We hebben twee stoelen op de eerste rij van de Comfort Class en dat betekent ruime stoelen en redelijk veel beenruimte, maar daar hebben we ook voor betaald.

Het vliegtuig, een Boeing 777, vertrekt om half tien, precies op tijd en om half elf krijgen we eten. Het eten is redelijk maar we hebben niet veel honger. Tijdens de maaltijd, ergens boven de Balkan, komen we in een gebied met veel turbulentie, en dat eet niet gemakkelijk. Op een gegeven moment moeten zelfs de stewardessen gaan zitten.
Na een tijdje wordt het weer rustiger en wordt het eten afgeruimd. De vlucht verloopt verder rustig en Tom slaapt zelfs een paar uurtjes, Pia kijkt film.

We landen op tijd op Suvarnabhumi airport in Bangkok, een paar minuten na half drie, we lopen snel door naar de paspoort kontrole. Omdat Pia, behalve een Nederlands paspoort ook een Thais paspoort heeft mogen we beiden in de erg korte rij voor mensen met een Thais paspoort staan.
Ook de bagage komt redelijk snel, vanwege de Comfort klasse wordt onze bagage met voorrang uitgeladen.
Om kwart voor vier staan we in de aankomsthal.

En dan moeten we ruim een uur wachten voordat Moue arriveert, ze moet nog iets afmaken op haar werk.
In de tussentijd komt wel haar dochter Focus met de Airport Link naar ons toe.
Het inladen van de bagage in de auto verloopt wat rommelig, het is razend druk bij het vliegveld, maar rond zes uur zijn we bij Moue thuis in Lat Krabang waar we zullen verblijven tijdens deze reis.
We pakken de koffers uit, maken ons bed op en dan gaan we een hapje eten met Moue en haar kinderen. We eten langs Thanon Chao Khun Tahan bij een restaurant waar ze rijstsoep en wat andere gerechten verkopen, Bingsu Nom6 : Halal. Het smaakt goed.

We gaan vroeg naar bed, we zijn erg moe.

Geschreven op: 2023-11-17

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.